Távközlés, mobil és vonalas újdonságok

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. június 1.) vegye figyelembe!

Megjelent a Cégvezetés (archív) 86. számában (2005. június 1.)
A magyar távközlési piac négyéves lemaradásban van a nyugat-európaihoz mérten. Ezen belül a vezetékes telefon népszerűsége évről évre csökken, legalábbis a számok és az egyre hanyatló görbék ezt mutatják. A szolgáltatók a számukra biztos piacot jelentő céges felhasználók megnyerésére újabb és újabb akciókat, hűségprogramokat, díjcsökkentést ígérnek.

A mobiltelefon-előfizetések száma mára világszinten is meghaladja a hagyományos, vezetékes vonalakét. Az előbbi ugyanis rohamosan fejlődik, míg a "dróthoz kötött" készülékek száma globálisan stagnálást vagy csökkenést mutat. Magyarország sem kivétel: a vezetékes vonalak száma 2000 óta enyhén csökkenő tendenciát mutat.

Az előfizetőkért, a mobil vagy a vezetékes távközlési eszközök használóiért folytatott harcban a szolgáltatók rendszeres akciókkal bombázzák lehetséges partnereiket.

Ezúttal a három mobilszolgáltató vállalkozásoknak kínált üzleti tarifacsomagjai mellett a vezetékes távközlés piacán öt jelentős erejű szolgáltató közül – az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt., a Hungarotel Távközlési Rt., az Emitel Távközlési Rt., valamint a Monor Telefon Társaság Rt. – a legrégebbi, a Matáv Rt. ajánlatait ismertetjük.

Matáv (Magyar Telekom)

Üzleti fővonal

A Matáv Üzleti fővonal szolgáltatásának igénybevételével lehetőség van arra, hogy a vállalkozás mindig elérhető legyen. A szolgáltató szerint ugyanakkor a vezetékes telefonon keresztül érhető el legjobb minőségben a világháló.

Az Üzleti fővonalhoz szabadon választható több, a Matáv üzleti ügyfeleknek kialakított kedvezményes díjcsomagja is. A megrendelők telefonálási szokásainak megfelelően dönthető el, hogy a kedvező csúcsidejű percdíjakat kínáló Ritmus díjcsomagok, vagy a lebeszélhető kedvezményt kínáló Üzleti Felező díjcsomagok egyikét veszik igénybe.

Az Üzleti fővonallal a Matáv ADSL-ajánlata is igénybe vehető.

ADSL Komplex Office csomag

Az ADSL Komplex Office csomag összetett megoldás irodai telekommunikációs igényekre. A Matáv ADSL Komplex Office csomag "testreszabott" megoldást kínál a vállalkozásoknak, amennyiben egy csomagban kívánják megrendelni az ADSL internetelérést, a meglévő telefonvonal előfizetését, valamint szeretnének lebeszélhető telefonforgalmat is kapni. Sőt, a Matáv Háttér szolgáltatása is rendelkezésre áll, amely a megrendelő adatainak automatikus mentését biztosítja.

Mit kínál a vállalkozásoknak az ADSL Komplex Office csomag?

A vállalkozások számára a csomag

– gyors, folyamatos internetkapcsolatot,

– korlátlan, széles sávú ADSL internet-hozzáférést 1024 kbit/s letöltési sebességgel, 4 db e-mail címmel (4x25 MB tárhely) és 50 MB webtárhellyel,

– ISDN2 telefonvonalat,

– egyidejű internetezési és telefonálási lehetőséget,

– Ritmus Csúcs díjcsomagot,

– havi bruttó 5000 Ft, a Ritmus Csúcs díjcsomag rendkívül kedvező csúcsidejű tarifáin lebeszélhető telefonforgalmat,

– 500 MB tárkapacitású Háttértár szolgáltatást,

– egyszerű ügyintézést kínál, havonta egy számlán megjelenő internet- és telefonköltségekkel.

V8 vállalkozói díjcsomag

Az alacsony percdíjakkal és 0 forintos kapcsolási díjjal kecsegtető V8 vállalkozói díjcsomagot a Matáv üzleti ügyfelei vehetik igénybe, analóg és ISDN P-MP vonalra. A csomagra kötött szerződés többéves hűségszerződés nélkül, határozatlan időre jön létre. A díjcsomag számlázása percalapon történik.

Minden vállalkozásnál elengedhetetlen a költséghatékony működés biztosítása. A V8 vállalkozói díjcsomag a Matáv ajánlása szerint kiváló lehetőséget kínál a cégeknek arra, hogy telefonköltségüket anélkül csökkentsék, hogy a beszélgetéseket rövidebbre kellene fogniuk.

A V8 díjcsomaggal a telefonbeszélgetések kapcsolási díj nélkül, bruttó 8 forintos helyi percdíjjal bonyolíthatók.

Ezzel a csomaggal a helyközi II-es és a belföldi távolsági hívások csúcsidőben bruttó 16 forintos percdíjakon bonyolíthatók. A helyközi II-es hívások esetén így a Bázis díjcsomagnál 33%-kal alacsonyabb, a távolsági hívásoknál pedig 46%-kal kedvezőbb percdíjakon lehet telefonálni.

A V8 leegyszerűsíti a telefonköltségek kiszámolását is, hiszen a vezetékes telefonszámok hívása esetén a percdíjak csúcsidőben és csúcsidőn kívül is azonosak.

A V8 díjcsomag külön díjcsomag-havidíj nélkül vehető igénybe.

Üzleti felező díjcsomag

Az Üzleti Felező díjcsomagot a Matáv üzleti ügyfelei vehetik igénybe. A csomag határozatlan idejű szerződéssel vehető igénybe, számlázása percalapon történik.

Az Üzleti Felező díjcsomag egyszerre kínál lebeszélhető és leinternetezhető kedvezményt, alacsony percdíjakat és 0 forintos kapcsolási díjat.

Kedvezmény augusztus 31-éig

Amennyiben augusztus 31-éig rendelik meg az Üzleti Felezőt, a megrendelést követő 3 hónapban a havidíjat teljes egészében le lehet beszélheti, illetve Nyílt internettel le is internetezhető. A havidíj 100%-os lebeszélhetősége, illetve leinternetezhetősége is csak 5000 forintos telefon-, illetve Nyílt internetforgalom elérését követően vehető igénybe.

Alacsony költségek

A 3 hónap letelte után a csomag havi előfizetési díjának fele telefonálásra és Nyílt internetezésre egyaránt felhasználható. Amennyiben a megrendelő vállalkozás a havidíj 50%-át teljes egészében beszélgetésre használja, akár 5 órát díjmentesen telefonálhat. Ha a havidíj felét csak internetezésre veszik igénybe a Nyílt internettel, abban az esetben akár havi 10 órát ingyenesen internetezhet. A kedvezmény akár vezetékes sms küldésére is felhasználható.

Kedvező percdíj

Üzletfeleivel, partnereivel rendkívül kedvező percdíjakon beszélgethet, hiszen az Üzleti Felező a havidíj-kedvezményen felül a helyközi II-es és a belföldi távolsági hívásokra a Bázis díjcsomagnál akár 33%-kal, a nemzetközi hívások esetében pedig akár 20%-kal alacsonyabb percdíjakat kínál, sőt a helyi hívások díja is kedvezőbb. Ráadásul az Üzleti Felezővel valamennyi telefonbeszélgetés kapcsolási díj nélkül bonyolítható.

Az Üzleti Felezővel a telefonköltségek kiszámolása is egyszerűbb, hiszen a vezetékes számok percdíjai csúcsidőben megegyeznek a csúcsidőn kívüli díjakkal.

A díjcsomag havidíja

Az Üzleti Felező díjcsomag havidíja analóg vonal esetén bruttó 5000, ISDN-vonal esetén bruttó 6000 forintba kerül, amely az akció keretében az első 3 hónapban teljes egészében lebeszélhető és leinternetezhető. A csomag havidíja tartalmaz 30 db ingyenesen küldhető vezetékes SMS-t is.

Flotta ADSL

A Flotta ADSL lehetőséget kínál arra, hogy a munkaadó kiegészítő juttatásokban részesíthesse dolgozóit anélkül, hogy adó- és járulékterhei emelkednének. Adómentes jövedelemnek minősül a munkáltató által biztosított ingyenes vagy kedvezményes számítógép- és internethasználat (ideértve különösen az egyszeri, a havi-, a forgalmi díj átvállalását, a modem biztosítását), továbbá az első üzembe helyezését követően legalább két évig használt számítógép ingyenes vagy kedvezményes megszerzése.

e-Szignó

A Matáv e-Szignó elektronikus aláírás az interneten és zárt hálózatokon való biztonságos, hiteles kommunikáció megvalósítását szolgálja. Az e-Szignó alkalmazásával magánszemélyek vagy akár cégek megbízottjai biztonságosan köthetnek egymással szerződéseket elektronikus úton, így néhány másodperc alatt bárhonnan, hitelesen és jogilag elfogadottan bonyolíthatjuk le ügyeinket üzleti, banki, kormányzati, hivatali partnereinkkel.

Az e-Szignó szolgáltatás előnyei

– Hiteles kommunikációt, üzenetküldési lehetőséget biztosít az interneten keresztül,

– biztonságos, a dokumentumok tartalmi sértetlensége ellenőrizhető,

– törvény által elfogadott elektronikus aláírási lehetőséget nyújt,

– kényelmes, gyors, hiteles és biztonságos ügyintézést tesz lehetővé,

– titkos, mivel az üzenet csak a küldő és a fogadó számára válhat ismertté,

– az elektronikus világban is azonosíthatóvá teszi a felhasználót,

– kétségbevonhatatlan /bizonyító erejű/bizonyítható,

– egy dokumentum vagy tranzakció elektronikus aláírásának tényét letagadhatatlanná teszi.

Ritmus Üzleti díjcsomag

A Ritmus Üzleti díjcsomag verhetetlen csúcsidejű percdíjakat, kapcsolási díj nélküli telefonálási lehetőséget és számtalan egyéb kedvezményt is kínál.

A csomaggal csúcsidőben a helyi hívások mindössze bruttó 8 Ft-ba, a helyközi II-es hívások bruttó 14 Ft-ba kerülnek, a belföldi távolsági beszélgetésekért csak bruttó 18 Ft-ot kell fizetni percenként.

Sávos kedvezmények

A Ritmus Üzleti csomag sávos kedvezményével még tovább csökkenthető a vállalkozás telefonszámlája. Amenynyiben a cég havi számlája eléri a bruttó 30 ezer forintot, a számla 30 ezer és 100 ezer Ft közé eső részére 5%-os kedvezményt kap. 100 ezer Ft feletti számlanagyság esetén a 100 ezer és a 200 ezer Ft közötti részre további 6%, a 200 ezer Ft fölötti részre pedig újabb 7%-os kedvezményt kap a felhasználó a teljes bruttó számlanagyságból.

0 forintos kapcsolási díj

A Ritmus Üzleti csomaggal valamenynyi telefonbeszélgetés kapcsolási díj nélkül bonyolítható.

IP Complex Plusz

Sok vállalkozás életében létfontosságú kérdés, hogy munkatársai akkor is jelen legyenek, amikor valójában akár sok kilométer távolságra tartózkodnak cégük központjától.

Az IP Complex Plusz, IP Sec szolgáltatás megoldást kínál erre a kérdésre.

Mit nyújt az IP Complex Plusz?

Az IP Complex Plusz

– biztonságos elérést kínál az irodán kívül tartózkodóknak: a vállalat telephelyei között kiépített adatátviteli magánhálózat elérhetővé válik internetes kapcsolaton keresztül is,

– ideális megoldást ajánl nagyobb anyagi terhek nélkül: a kommunikációs lehetőségek bővülése mellett eltörpül az adatátviteli költségek anyagi ráfordítása,

– otthonról végzett munkavégzés során meglévő internetes kapcsolat (dial-up, ADSL, kábel, GPRS) használható.

Az IP Complex Plusz ajánlható

– kisebb telephelyeknek, melyek szeretnének időlegesen kapcsolódni magánhálózathoz vagy központi telephelyhez, de még nem rendelkeznek internetelérésen kívül más adatátviteli összeköttetéssel,

– ügynököket foglalkoztató cégeknek, ahol az ügynököknek időnként számítógépükről be kell jelentkezniük a vállalati hálózatba,

– otthonról kezdeményezett vállalati bejelentkezések esetén,

– ha a cég külső üzleti partnerével való hosszabb-rövidebb együttműködésre van szükség és gyakorlati adatcsere zajlik,

– külföldi utazások alkalmával, amikor valaki laptopját ugyanúgy szeretné használni, mint az irodában,

– külföldi partnerrel történő kapcsolattartás esetén, amikor drága lenne külön adatátviteli kapcsolatot kiépíteni.

IP Complex Plusz ADSL

Az ADSL-elérés lehetőséget nyújt vállalati telephelyekkel állandó, nagy sebességű és olcsó adatátviteli kapcsolatra, kedvező minőségben és biztonságosan.

Az ADSL-elérés technológiai jellegzetességénél fogva azoknak javasolható, akik:

– telephelyeik közötti hálózatukon egyik irányban jelentősen nagyobb forgalom keletkezik,

– legalább két, nagyobb városban található telephellyel rendelkeznek,

– meghatározott helyeken nagy sebességű hálózatot kívánnak kiépíteni, illetve használni,

– az adatátvitelben legfontosabb tényezőnek a gyorsaságot tekintik,

– állandó adatkapcsolatra az internetet biztonsági okokból nem akarják használni.

SHDSL-elérési formák

Az SHDSL-elérés lehetőséget nyújt arra, hogy több vállalati telephellyel rendelkező cég állandó, nagy sebességű és olcsó szimmetrikus kapcsolatot létesítsen a legkorszerűbb technológiával.

Ritmus Standard és Csúcs díjcsomagok

A Ritmus Standard és Csúcs díjcsomagok lehetővé teszik, hogy az ügyfelek még személyre szabottabb díjcsomagot válasszanak maguknak, telefonálási szokásaiknak megfelelően.

Ritmus Standard díjcsomag

A Ritmus Standard díjcsomagot kis- és közepes forgalmú ügyfeleiknek ajánlja a Matáv, akik hívásaikat helyi, helyközi II., belföldi távolsági és nemzetközi hívásirányokba főként csúcsidőben bonyolítják.

Ritmus Csúcs díjcsomag

Ez a díjcsomag azoknak a nagyobb forgalommal rendelkező ügyfeleiknek ajánlható, akik valamennyi hívásirányba még a Ritmus Standardnél is kedvezőbb csúcsidejű percdíjakat szeretnének igénybe venni.

A Ritmus csomagokhoz díjmentesen igényelhető Ritmus Hívókártyával a cég bármely munkatársa bármely, akár nyilvános Matáv-telefonvonalról is, a Ritmus díjcsomag kedvező percdíjaival telefonálhat.

Ritmus Hívókártya

A Matáv területi csomagokhoz díjmentesen igényelhető Ritmus Hívókártyával a megrendelő cég munkatársai bármely, akár nyilvános Matáv-telefonvonalról és külföldről is a csomag kedvező díjain hívhatják üzletfeleiket, partnereiket.

A csomag külön havidíja bruttó 500 forint, azonban a külön havidíjat a szolgáltató csak 3 csatlakozás után számolja fel. Amennyiben az egy számlán feltüntetett összes csatlakozásra megrendelik a díjcsomagot, abban az esetben a csomag havidíját csak maximum 3 csatlakozásig számlázzák, a többi csatlakozás után már a vállalkozásnak nem kell külön havidíjat fizetnie.

A díjcsomag határozatlan idejű szerződéssel vehető igénybe. A csomag számlázása másodpercalapú, azonban az első perc számlázása percalapon történik.

Üzleti Turbó ISDN díjcsomag

Az Üzleti Turbó ISDN díjcsomag olyan komplex díjcsomag, amely megrendelőjének egyszerre biztosít kedvezményt az ISDN-en bonyolított beszéd- és internetforgalomra. A díjcsomaggal ugyanis – az ISDN2 mindkét csatornáját használva – rendkívül kedvező áron, 128 kbit/s-os sebességgel lehet bolyongani a világhálón, ráadásul rendkívül kedvező csúcsidejű percdíjakon folyhat a telefonbeszélgetés.

Ezt a csomagot elsősorban azon üzleti ügyfeleknek ajánlja a szolgáltató, akiknek az internetszolgáltatók csomagjai nem nyújtanak megfelelő sebességet elérhető áron, és telephelyükön nem érhető el az ADSL-szolgáltatás.

Az Üzleti Turbó ISDN díjcsomag:

– ISDN2-csatlakozást kedvezményes havidíjon,

– dupla sebességű, korlátlan (128 kbit/s) internet-hozzáférést,

– havi 40 órás, kétcsatornás (128 kbit/s) internetkapcsolat telefondíját,

– havi bruttó 1600 Ft Matáv-irányokban lebeszélhető forgalmat,

– rendkívül kedvező, a Bázis díjcsomagnál akár 33%-kal alacsonyabb csúcsidejű percdíjakat nyújt.

Egybecsengő számok (vezetékes-mobil szám)

A termékkel lehetőség van arra, hogy egy vállalkozás a mobilszámával azonos vagy azzal 7, 6, 5, 4 számjegyben megegyező hívószámot kapjon új vagy meglévő állomásához.

A szolgáltatás igénybevételi feltételei s korlátai

Ezt a szolgáltatást valamennyi hazai mobilszolgáltató havi előfizetéses, ill. feltöltőkártyás ügyfele igénybe veheti Budapesten vagy vidéken a Matáv szolgáltatási területén.

Új és meglévő állomáshoz is igénybe vehető, a számok biztosítása, lefoglalása a megrendelés sorrendjében történik.

A vezetékes-mobil szám iránti kérelem teljesítésére hivatkozva új számmező megnyitása nem engedélyezett, vezetékes-mobil hívószám áthelyezésére számmegtartással csak abban az esetben van lehetőség, ha az áthelyezésre azonos központ területén belül folyamatos üzemeltetéssel kerül sor.

A szolgáltatást Kontroll díjcsomaggal rendelkező ügyfelek is igénybe vehetik.

Vezetékes-mobil számot ISDN 30 állomásra nem lehet igénybe venni.

Az egybecsengő számok díjazása

Az előfizető az egyező számjegyek számától függő egyszeri díjat fizet a számért:

– ha az egyező számjegyek száma 7, akkor 4000 Ft + áfát,

– ha az egyező számjegyek száma 6, akkor 3000 Ft + áfát,

– ha az egyező számjegyek száma 5, akkor 1500 Ft + áfát,

– ha az egyező számjegyek száma 4, akkor 1000 Ft + áfát kell fizetni.

Hangposta-szolgáltatások

A Matáv hangposta-szolgáltatása lényegében központi üzenetrögzítőként működik, amely tárolja és elérhetővé teszi a szolgáltatás előfizetője, vagyis egy postafiók bérlője számára azokat az üzeneteket, melyek akkor érkeznek, ha nem veszi fel a telefont, vagy amikor mással beszél.

A szolgáltatás jelenleg négy különböző alapterméket és két azokat kiegészítő kényelmi szolgáltatást biztosít. Azok az előfizetők, akik a Matáv szolgáltatási területén Matáv telefonvonallal rendelkeznek, a Matáv Hangpostafiók, a Matáv Hangpostaláda, a Matáv Hangpostahivatal és a Matáv Hangposta-kézbesítő termékeket vehetik igénybe.

Az üzenetek meghallgatása otthonról ingyenes, Matáv-területről a helyi hívás díjával azonos, belföldről és külföldről, nem Matáv-területről: a budapesti hívás díjával azonos.

Tudakozó Plusz

A Tudakozó Plusz egy szakmai adatbázis. Cégekkel, vállalkozásokkal kapcsolatosan legtöbbször csak a telefonszám áll a szolgáltató rendelkezésére, holott sokszor ennél több információt szeretnének megtudni egy-egy vállalkozásról. A Tudakozó Plusz Szakmai Adatbázis szolgáltatással a vállalkozások a lehető legtöbb információval szerepelhetnek ebben az adatbázisban.

Az adatbázis

– cégadatokat – a vállalkozás neve, telefonszáma, címe, valamint a mobilhívószáma, e-mail és webcíme –,

– a vállalkozás tevékenységi körét,

– egyéb céginformációt – nyitva tartást, további elérhetőséget – tartalmazhat.

Kényelmi szolgáltatások

A Matáv közel kéttucatnyi kényelmi szolgáltatással gazdagítja a telefonálás komfortosságát.

Hívásvárakoztatás

A Hívásvárakoztatás segítségével foglaltság esetén is hallható, ha új hívás érkezik, de akár fogadható is az.

Hívásátirányítás

Amennyiben valaki távollétében is szeretné fogadni a hívásokat, akkor a Hívásátirányítás segítségével a telefonjára érkezett hívások egy másik telefonszámon fognak csörögni.

Három résztvevős beszélgetés

Mindezeken túl egyszerre két ismerősével is beszélgethet, aki megrendeli a három résztvevős beszélgetés szolgáltatást.

Hangos számla

A Hangos számla 1777-es számának tárcsázásával pedig azonnal tájékoztatás kapható a telefonszámla aktuális állapotáról.

Hívásrészletezés

A hívásköltségek pontos követésében a hívásrészletezés nyújt segítséget.

Kezelői konferenciabeszélgetés

A kezelői konferenciabeszélgetés révén könnyen és gyorsan felvehető a telefonkapcsolat a világ bármely pontján tartózkodó partnerekkel, munkatársakkal, ezáltal megtakarítható az utazással, a megbeszélés helyszínének biztosításával, a megbeszélés megszervezésével járó idő-, költség- és energiaráfordítás.

A konferenciabeszélgetés keretében bármely belföldi vagy külföldi, vezetékes vagy mobiltelefonon elérhető partnerrel felvehető a kapcsolat, de kezdeményezője csak Matáv-ügyfél lehet.

Előzetesen 60 résztvevő jegyzésére van lehetőség, de egy időben maximum 28 résztvevő kapcsolható a konferenciabeszélgetésbe, akik közül egyszerre hárman beszélhetnek. A résztvevők a beszélőt figyelemmel kísérhetik, és minden résztvevő bármelyik pillanatban szót kérhet.

A szolgáltatás megrendelhető telefonon, írásban vagy on-line.

Nevezetes számok

A Matáv Nevezetes szám szolgáltatása lehetővé teszi, hogy a vállalkozás az igényeinek leginkább megfelelő, könnyen megjegyezhető telefonszámot kérjen analóg vagy ISDN-telefonvonalához. A Nevezetes szám egy olyan reklámértékkel bíró telefonszám, amely lépéselőnyhöz juttathatja a megrendelőt.

Extra könnyű számok

A legkönnyebben megjegyezhetőek az úgynevezett Extra könnyű számok, amelyek teljesen egyforma számjegyekből vagy ismétlődő számsorozatokból állnak.

Nagyon könnyű számok

A Nagyon könnyű számok szintén elég könnyen megjegyezhetőek, azonban már nem kizárólag egyforma számjegyekből vagy sorozatokból állnak.

Az Extra és a Nagyon könnyű számok díjazásánál megkülönböztetik a vidéki és a budapesti hívószámokat, a fővárosi számok forgalmi értéke magasabb.

Egyedileg megjegyezhető számok

Mindemellett az előfizetők egyedi kívánsága szerint olyan hívószámokat is igényelhetnek, amelyek bár nem anynyira egyszerűen észben tarthatóak, mint a fent említettek, de a megrendelő számára valamilyen szempontból jelentőséggel bírnak. Ezek az úgynevezett Egyedileg megjegyezhető számok.

Tömeges SMS-küldés

A Vezetékes SMS szolgáltatásra épülő Tömeges SMS szolgáltatását üzleti ügyfelek igényeihez alkalmazkodva alakította ki a Matáv.

A Tömeges SMS működése

A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy az ügyfél interneten keresztül elérhető, úgynevezett SFTP (Secure File Transfer Protocol) szerverén elhelyezett adatbázisából rövid időn belül akár több ezer SMS-t küldjön vagy fogadjon.

Elsősorban azon vállalkozásoknak ajánlható, amelyek direkt marketing céljára felhasználható telefonszámos adatbázissal rendelkeznek (pl. a törzsvásárlói programokat üzemeltetők, rendezvényszervezők, illetve direkt marketingre szakosodott cégek). Vagy azon vállalkozásoknak, amelyek saját "szolgáltatást" szeretnének kiépíteni az SMS-re. Például oktatási intézmények küldhetnek előzetes tájékoztatást a felvételi vagy egyéb vizsgaeredményekről.

Univerzális Nemzetközi Zöldszám

Az Univerzális Nemzetközi Zöldszám lehetővé teszi, hogy egy cég partnerei a megjelölt országokból ugyanazzal a hívószámmal díjmentesen elérjék a vállalatot. Segítségével a cég rugalmasan reagálhat partnerei igényeire, egyszerűsödik az ügyfélkezelés, hiszen egyetlen számmal azonnal elérhető lesz.

A szolgáltatás előnyei

A vállalkozás ügyfeleinek lehetősége nyílik arra, hogy közvetlenül és személyesen tájékozódjanak, lefoglaljanak, megrendeljenek – mindezt anélkül, hogy befáradnának a cég valamelyik irodájába. A nemzetközi ügyfelek ugyanazzal a hívószámmal díjmenetesen elérhetik a céget.

A szám könnyen megjegyezhető, nemzetközi viszonylatban könnyen kapcsolható egyetlen céghez.

A szolgáltatásba bekapcsolt országok

Az Univerzális Nemzetközi Zöldszám Magyarországról az Amerikai Egyesült Államok, Ausztria, Belgium, Dánia, Dél-afrikai Köztársaság, Franciaország, Hollandia, Írország, Izrael, Japán és Kanada, Kína, Koreai Köztársaság, Luxemburg, Nagy-Britannia, Németország, Norvégia, Portugália, Spanyolország, Svájc, Új-Zéland felé vehető igénybe.

Zöld- és Kékszám szolgáltatás

Zöldszám

A (belföldi) zöldszám egy díjmentesen hívható, 0680-nal kezdődő telefonszám, melynek előfizetője üzleti vagy karitatív okokból a zöldszámra érkező hívások teljes díját átvállalja ügyfeleitől.

Kékszám

A (belföldi) kékszám 0640-nel kezdődő telefonszám, melynek előfizetője üzleti vagy karitatív okokból a kékszámra érkező hívások helyi hívási díjjal csökkentett részét átvállalja ügyfeleitől. A hívó bárhonnan is telefonál, ha kékszámot hív, csak a helyi hívás díjával megegyező díjat kell fizetnie.

A zöld- és kékszám testre szabható

Az előfizető választhatja ki a könnyen megjegyezhető vagy bármilyen más hívószámot, meghatározhatja a hívásfogadás területi korlátait és időtartamát, kérheti, hogy ezen hívásokat jelzőhang különböztesse meg a többi hívástól.

Mobilszolgáltatók

A KSH adatai szerint tavaly a negyedik negyedévben a mobil-előfizetések száma meghaladta a 8,7 milliót. A 80 százalék feletti mobilelterjedtséggel hazánk Európa élmezőnyébe tartozik, és eredményes volt a harmadik generációs mobiltender kiírása is.

A mobilszolgáltatások piacán a kezdetektől fogva erős a verseny, a szolgáltatók reklámháborút vívnak egymással. Az érdekvédők tapasztalata szerint sok a szolgáltatásokkal kapcsolatos be nem váltott ígéret, például a szolgáltatók gyakran nem jelzik a díjcsomagoknál, hogy a számlázás perc- vagy másodpercalapú-e, a készülékek tudása és szolgáltatásai pedig messze meghaladják az átlagfelhasználók igényeit.

A céges előfizetések – az egyik piackutató cég szerint – összesen évi 72 milliárd forint bevételt termelnek a hazai mobiltársaságoknak, míg a céges feltöltőkártyás csomagokból három és fél milliárdot kasszíroznak az operátorok.

A céges és magán-előfizetők is költségérzékenyek, ám míg a cégek kedvezményes percdíjakat alkudnak ki maguknak, addig a magánszemélyek inkább az olcsóbb szolgáltatót választják.

Az európai uniós csatlakozással és az elektronikus hírközlési törvény hatálybalépésével 2004. január elsejétől megteremtődött a választás lehetősége. A számhordozhatóság elsősorban a vállalatok számára nyújtott lehetőséget arra, hogy miközben megtartották korábbi, már bevált, ismert telefonszámukat, megkereshették a számukra legkedvezőbb feltételeket kínáló szolgáltatót.

Pannon GSM

Üzleti Standard tarifacsomag

Ezt a tarifacsomagunkat minden olyan kisebb cégnek, illetve egyéni vállalkozónak ajánlják, akik 1 céges előfizetést szeretnének vásárolni.

Az Üzleti Standard tarifacsomagról egységesen, minden időszakban és minden irányba

– nettó 28 (bruttó 35) forintos percdíjjal lehet beszélni,

– 50 perc – belföldi hanghívásokra vonatkozó – ingyenes lebeszélhetőséget nyújt,

– választható perc- vagy másodpercalapú számlázás,

– havidíj: nettó 2800 Ft (bruttó 3500 Ft).

Üzleti Standard Plusz tarifacsomag

Ezt a tarifacsomagot minden olyan kisebb cégnek, illetve egyéni vállalkozónak ajánlják, akik 2-4 közötti céges előfizetést szeretnének vásárolni, vagy minimum ennyi előfizetéssel rendelkeznek jelenleg.

Pannon Csoporthívás szolgáltatás igénybevételével minden cégen belüli hívás ingyenes. 5 üzleti előfizetés felett egyedi Üzleti Plusz tarifacsomagokat ajánl a szolgáltató.

Pannon Csoporthívás szolgáltatás

A szolgáltatással a cégen belüli hívások 0 Ft-ba kerülnek. Már 2 üzleti előfizetéstől megrendelhető. Pannon Csoporthívás havidíj: nettó 1190 Ft (bruttó 1487,50 Ft). Üzleti Standard Plusz tarifacsomag mellé rendelhető.

Adatkártya tarifacsomag

Ezt a tarifacsomagot minden olyan cégnek, magánszemélynek, illetve egyéni vállalkozónak ajánlja a szolgáltató, akik – kihasználva a mobil adatátviteli (non-voice) megoldások megjelenését – előfizetésüket alapvetően adatkommunikációra, nem pedig hanghívásokra szeretnék használni. A kedvező havidíj mellett az ügyfelek e tarifacsomagban az adatforgalmi szolgáltatásokat (adathívás, SMS, MMS, GPRS) érhetik el kedvező áron.

Egyedi üzleti tarifacsomagok

5 üzleti előfizetés felett további kedvezményeket tartalmazó egyedi üzleti tarifacsomagokat ajánl a Pannon GSM.

A cég kis- és középvállalatok, egyéni vállalkozók igényeihez igazodva alakította ki kedvezményekre jogosító szolgáltatásait.

Pannon Üzleti Klub

A Pannon GSM 2004 szeptemberében elindította Pannon Üzleti Klub programját, amelyet kizárólag üzleti ügyfelei részére biztosít.

A Pannon Üzleti Klub egy olyan exkluzív kedvezményrendszer, amelynek keretében a Pannon GSM lehetőséget biztosít a klub tagjainak különböző, az üzleti életben hasznos szolgáltatások és termékek kedvezményes megvásárlására. A kedvezmények körét folyamatosan bővítik, melyek a honlapról ismerhetők meg.

Amennyiben egy cég szeretne klubtag lenni, nem kell mást tennie, mint igényelni egy ingyenes, cégnévre szóló Pannon Üzleti Klubkártyát.

A Pannon Üzleti Klubkártya birtokában a programban meghirdetett kedvezmények azonnal igénybe vehetők.

PannonRégió

Ez a szolgáltatás minden olyan kisebb cégnek, illetve egyéni vállalkozónak ajánlható, akik 1-4 közötti előfizetéssel rendelkeznek.

A PannonRégió szolgáltatás megrendelésével a megrendelő kiválaszthat egy magyarországi régiót, amelynek területéről – a Pannon GSM hálózatán belül – kezdeményezett hívásokra 25% percdíjkedvezményt biztosít a szolgáltató, bárhol is tartózkodik a hívott fél.

A PannonRégió szolgáltatás különösen kiemelkedő anyagi megtakarítást, 50%-os percdíjkedvezményt jelent abban az esetben, ha a cég által választott régióból hívott üzletfele is megrendelte a PannonRégió szolgáltatást ugyanarra a régióra – függetlenül attól, hogy a hívott fél hol tartózkodik éppen.

Pannon Partnerkörzet

A Pannon Partnerkörzet szolgáltatást minden olyan üzleti előfizetőnek ajánlja a szolgáltató, amely telefonhívásainak nagy része egy adott körzetre koncentrálódik.

A Pannon Partnerkörzet szolgáltatás segítségével kiválasztható egy adott belföldi vezetékes körzetszám, amely minden időszakban mindössze nettó 18 Ft/perc összegért hívható.

A Pannon Partnerkörzet szolgáltatást üzleti előfizetők, kis- és közepes cégek, egyéni vállalkozók vehetik igénybe.

A szolgáltatás havidíja: nettó 300 Ft (bruttó 375 Ft).

Partnerország

A Partnerország szolgáltatást minden olyan kis- és középvállalatnak, illetve egyéni vállalkozónak ajánlja a szolgáltató, akik egy adott országot gyakran hívnak.

A Partnerország szolgáltatás segítségével a vállalkozó kiválaszthat egy adott országot, illetve annak országhívó kódját, melyet 20% kedvezménnyel hívhat.

A kedvezmény kizárólag normál nemzetközi hívásra érvényes (csak beszédhívásra).

A megadott Partnerország 30 naponta díjmentesen módosítható, illetve a szolgáltatás lemondása esetén 30 nap múlva újra lehetőség van Partnerország szolgáltatás megrendelésére.

Pannon Mobilalközpont

A Pannon GSM egyik új üzleti szolgáltatása a vezetékes telefónia utolsó talpon maradt végvárát, a nagyvállalati alközpontokat veszi ostrom alá. A szolgáltatás egy interneten keresztül elérhető virtuális alközpont, amely a vezetékes alközpontok funkcióit egy az egyben képes nyújtani beruházási költségek nélkül.

A Pannon GSM ügyfelei kapnak egy telefonszámot, amit a későbbiekben saját ügyfeleik, beszállítóik, dolgozóik felé publikálnak mint központi szám. Erre a központi számra beérkező hívások tetszés szerint kezelhetőek, díjmentesen kapcsolhatók tovább a dolgozók pannonos mobiltelefonjaira. Ha pedig költözik a cég – ami manapság egyre természetesebb és gyakoribb dolog –, egyszerűen hónuk alá kapják a számítógépüket, és az új irodában azonnal üzembe állítható az alközpont: nem kell kábelek kilométereit telepíteni, asztali készülékeket bekötni – akár többmilliós költséget és rengeteg időt, fáradságot lehet ezzel megtakarítani.

A Pannon Mobilalközpont szolgáltatás központi híváskezelést és leosztást valósít meg, a hagyományos telefonalközpontokon túlmutató, komplex ügyfélszolgálatot nyújt kezelők bevonásával.

Központi mobilszám, hang- és faxposta

A klasszikus telefonalközpont funkciók mellett a Pannon Mobilközpont olyan szolgáltatáscsomagokat is kínál, melyek megkönnyítik a vállalatok munkáját. Ilyen szolgáltatás például a központi mobilszám, az egyedi üdvözlő szövegek bemondása, az interaktív menürendszer, a direkt és indirekt mellékválasztás és a központi hang- és faxposta.

A Pannon Mobilalközponttal egy mobiltelefon és egy internetes kapcsolat révén az országban bárhol és bármikor kialakítható egy újabb munkahely, így a távmunkában is újabb lehetőségek nyílnak.

Költségtakarékosság

A nemzetközi viszonylatban is áttörésnek számító Pannon Mobilalközpont rengeteg előnnyel rendelkezik. Ennek a szolgáltatásnak a bevezetésével a Pannon GSM nem titkolt stratégiai célja, hogy tovább növeljék forgalmukat a vezetékes szolgáltatók terhére. A szolgáltató szerint a Pannon Mobilalközpont szolgáltatással a cégek legalább 20%-os költségmegtakarítással számolhatnak.

MobiCard

A Pannon GSM teljes körű mobil-adatkezelést biztosító terméke, a MobiCard Plusz újabb áttörést hoz a mobil irodai alkalmazásokban. A március végétől elérhető PC-kártya elsősorban a hordozható számítógéppel rendelkező üzleti ügyfeleknek kifejlesztett megoldás, amellyel még gyorsabbá, kényelmesebbé és hatékonyabbá tehető a vezeték nélküli adatkommunikáció.

A Pannon GSM MobiCard Plusz szolgáltatása

A Pannon GSM MobiCard Plusz igen sokoldalú PC-kártya, a mobiltechnológia összes modern vívmányával:

– SMS-ezésre,

– csoportos SMS-küldésre,

– mobilinternetezésre és e-mailezésre egyaránt alkalmas, továbbá

– távoli és mobilhozzáférést biztosít az irodai infrastruktúrához, alkalmazásokhoz.

A szolgáltatás és a rendkívül felhasználóbarát kezelőfelület segítségével megoszthatjuk a mobiltelefonon tárolt információkat a számítógépünkkel, és pillanatok alatt hozzáférhetünk minden számunkra szükséges információhoz. A Pannon GSM MobiCard Pluszt kis-, közepes és nagyvállalatoknak, illetve a sokat utazóknak egyaránt ajánlja a szolgáltató.

Gyorsabb internetezés

Az új termék a mobil szélessávú rendszerbe illeszkedő internetelérés, valamint szöveges üzenetek és e-mailek küldési és fogadási lehetősége mellett kiterjedt és hatékonyan használható telefonkönyvvel is felruházza a laptopokat. Az installálólemezen található Internet Expressz alkalmazás telepítésével az internetezés sebességében látványos növekedés tapasztalható.

Pannon MobiMail

Magyarországon egyedülálló szolgáltatást indított a Pannon GSM február 14-én. A Pannon MobiMail segítségével a cégek egy komplett levelezőrendszer birtokosai lehetnek, annak minden előnyével együtt, de költséges szerver és szoftverek megvásárlása nélkül.

A Mobil Iroda február közepén indult legújabb szolgáltatása olyan kis- és középvállalatoknak ajánlott, amelyeknél a munkatársaknak megosztott információk alapján, közösen kell dolgozniuk, és a munkaidejüket a lehető legjobban kell kihasználniuk.

Ez a szolgáltatás a Microsoft Exchange e-mail kommunikációs eszközt kiemelkedő fontosságú munkaeszközzé alakítja át, amelyet a munkatársak nemcsak Outlookból, hanem a legkülönfélébb eszközökkel is elérhetnek (WAP 2.0 képes mobiltelefonok, SmartPhone-ok és Pocket PC-k, EDGE, illetve GPRS szolgáltatást támogató PDA-k, laptopok, asztali PC-k), így a kollégák bárhol, bármikor megnézhetik e-mailjeiket, megoszthatják a közös feladatokhoz szükséges információkat.

A Pannon MobiMail jelentős nyereség az olyan – akár csak háromfős – vállalkozások számára is, amelyek teljes mértékben ki akarják használni ennek a nagy teljesítményű üzleti eszköznek az előnyeit anélkül, hogy vállalniuk kellene a teljes Microsoft Exchange rendszer üzemeltetésével járó jelentős beruházásokat és kötelezettségeket.

Nemcsak az elektronikus levelek olvashatók el az új szolgáltatás segítségével, hanem a személyes naptár, az adatbázis, a találkozástervező is használható az irodán belül és kívül egyaránt, rugalmasan előjegyezhetők és lefoglalhatók tárgyalótermek, gépkocsik, feljegyzések készíthetők a fontos teendőkről. S aki hozzászokott, hogy a fontos információkat számítógépe és a mobileszköz között szinkronizálja, az ezt ezután a távolból is megteheti.

Saját domain

A cégek személyessé is tehetik e-mail címüket a Pannon MobiMail segítségével, hisz saját domaint is kaphatnak jelentős költség nélkül.

MobiMail spam- és vírusvédelemmel

A Pannon MobiMail tartalmaz spam- és vírusvédelmet, vagyis biztonságos környezetben lehetővé teszi a Microsoft Exchange 2003 minden funkciójának használatát.

T-Mobile

BlackBerry

A BlackBerry szolgáltatást megrendelő – a T-Mobile kínálata szerint – Magyarországon és a világ nagy részén mindig a legfontosabb üzleti információk birtokában lehet. Ezzel a szolgáltatással nemcsak fogadni lehet a híreket, de tovább lehet adni fontos információkat a kollégáknak, üzletfeleknek.

A hatékony munkához nem kell feltétlenül az irodában, számítógépnél ülni. Egy BlackBerry készülékkel a vállalati hálózat bárhonnan, akár menet közben is, szabadon elérhető. Azonnal fogadhatók az e-mailek, internetezhet, üzeneteket küldhet és fogadhat, és természetesen telefonálhat is.

A BlackBerry szolgáltatáshoz speciális BlackBerry készüléket ajánl a szolgáltató, amely ötvözi egy mobiltelefon, egy kézi számítógép és egy laptop előnyeit.

Tömeges SMS

A szolgáltatás segítségével egy időben akár több száz ügyféllel, partnerrel, munkatárssal felvehető a kapcsolatot.

A Tömeges SMS előnyei:

– nagyszámú SMS elküldését rövid időn belül,

– interaktív, azaz kétirányú kommunikációt jelent,

– gazdaságos felhasználást,

– hierarchikus SMS-kezelést.

A T-Mobile Magyarország Rt. az interneten vagy bérelt vonalon keresztül közvetlen kapcsolódási lehetőséget biztosít SMS központjához a Tömeges SMS szolgáltatással rendelkező cégek számára. A Tömeges szolgáltatás működtetéséhez a cégnek saját telephelyén rendelkeznie kell egy szerverrel, illetve az internetes megoldás esetén az SMS-eket küldő és fogadó számítógépnek a publikus internetről elérhető statikus IP-címmel.

Akiknek ajánlható a szolgáltatás:

– bankok, biztosítók, brókercégek,

– szállítmányozó- vagy fuvarozócégek,

– klubok, utazási irodák, rendezvényszervezők,

– oktatási intézmények,

– szolgáltató cégek.

WEB-alapú Tömeges SMS

A WEB-alapú Tömeges SMS szolgáltatás igénybevételével a felhasználók címlistákat alakíthatnak ki, amelyekre üzeneteket küldhetnek az internetről, illetve mobiltelefonról (WAP, SMS). Mindezt kényelmesen tehetik meg, mindössze egy WAP-os mobiltelefonra vagy internetes kapcsolatra van szükségük.

A legtágabb funkcionalitást és a legkényelmesebb használatot a webes felület biztosítja a felhasználóknak. Erről a felületről a megfelelő jogosultságok birtokában a felhasználó karbantarthatja a telefonkönyv, illetve a címlista adatait. Másrészt az adminisztrátor kézben tarthatja a felhasználók jogait, és betekintést nyerhet az üzenetküldésekről készült statisztikákba is.

Azoknak a vállalatoknak ajánlható a szolgáltatás, amelyek számára a hatékony és gyors kommunikáció tekintetében könnyen hasznosítható az interneten keresztüli SMS-küldés. Így:

– oktatási intézményeknek,

– kis- és közepes méretű kereskedelmi cégeknek, szolgáltatóknak,

– szállítmányozó- vagy fuvarozócégeknek,

– kluboknak, utazási irodáknak, rendezvényszervezőknek.

Flotta Helymeghatározó szolgáltatás

Flotta Helymeghatározó szolgáltatás keretében lehetőség nyílik arra, hogy a T-Mobile Magyarország előfizetéssel rendelkező mobilkészülékeket a GSM-technológián alapuló eljárással pozicionálja, és ezzel a telefon pontos helyét az erre a célra kifejlesztett internetes alkalmazás segítségével elektronikus térképen megtekintse.

A Flotta Helymeghatározó szolgáltatásunk segítségével:

– a nap bármely szakában tájékozódhat flottájának pozíciójáról, útvonaláról,

– növelheti gépjárműparkjának, értékesítési flottájának kihasználtságát,

– csökkentheti az üresjáratokat,

– nincs szüksége külön szoftverre, újabb megterhelő beruházásra,

– bármilyen aktív, T-Mobile Magyarország előfizetéssel rendelkező mobiltelefont bevonhat a pozicionálásba.

A szolgáltatás minden vállalati előfizető számára elérhető.

TeleMátrix

A TeleMátrix kedvezménnyel egyszerűen optimalizálható egy cég telefonos költsége. Amit a szolgáltatás nyújt:

– éjjel-nappal 0 forintos csoporton belüli hívásokat,

– havidíjmentes vezetékes körzet opciót és t-email szolgáltatást.

A TeleMátrix használatával a céges és magánhívások elkülöníthetők, valamint a csomaghoz kapcsolódó kedvezmények saját internetes felületen állíthatók be.

A több lehetőségből felépülő Profi, Profi M kedvezményekkel és a választható kiegészítő csomagokkal igény szerint előre kiszámíthatók a kiadások, csökkenthetők a költségek.

Vodafone

Vodafone Business Csomag

A Vodafone Business Csomagot csak üzleti előfizetők vehetik igénybe, 2-20 SIM kártya használata esetén. A tarifacsomag legalább egy – tetszés szerint választható – opcióval együtt vehető igénybe. Amennyiben az előfizető két opciót választ, a Vezetékes körzet opciót párosíthatja a Wireless Office vagy a Zárt felhasználói csoport opciókkal. A választott opciót az egy előfizetéshez tartozó összes SIM kártyán igényelni kell.

Vodafone Business Volumen

A Vodafone Business Volumen új üzleti tarifacsomag a magas forgalomból eredő mobilköltségek csökkentésére ad lehetőséget. A tarifát céges előfizetők és egyéni vállalkozók vehetik igénybe, már 2 SIM kártyától. A tarifacsomag a havidíj felének lebeszélhetőségét, forgalom utáni sávos kedvezményeket és másodpercalapú számlázást ajánl felhasználóinak.

A Vodafone Business Volumen tarifacsomag havidíja bruttó 2500 forint, melyből bruttó 1250 forint belföldi hanghívásokra felhasználható. A Vodafone Business Volumen alap-tarifacsomag percdíjai csúcsidőben hálózaton belülre indított hívás esetén bruttó 30 forint, csúcsidőben hálózaton kívülre indított hívás esetén bruttó 45 forint, csúcsidőn kívül hálózaton belülre indított hívás esetén bruttó 15 forint, hálózaton kívülre indított hívás esetén bruttó 30 forint.

Az SMS ára bruttó 30 forint. A számlázási egység 1 másodperc.

A Vodafone Business Volumen tarifacsomag ügyfélszintű forgalom után sávos kedvezményeket nyújt, melyben az egy ügyfélszámhoz tartozó telefonszámok összforgalma adja a kedvezmény alapját.

Wireless Office opció

A Wireless Office opció segítségével jelentősen csökkenthető a telefonszámla költsége. A Wireless Office havidíjas opcióval az ugyanazon előfizetéshez tartozó rövid hívószámokra kezdeményezett hívások – bármely időszakban – hívásdíjmentesek. A Vodafone Wireless Office opcióval négyjegyű rövid hívószámok használhatók.

Mobil virtuális magánhálózat

A mobil vállalati hálózat használatával a Vodafone mobil kapcsolóközpontja a rövid hívószámok, a hívásátadás és a konferenciabeszélgetés szolgáltatásokat nyújtja, és lehetőség nyílik a speciális Wireless Office tarifaopció használatára.

Rövid hívószámok

Lehet ugyanaz a mellékszám, mint a mobilszám négy utolsó számjegye, így elegendő a munkatársak rövidített hívószámát megjegyezni. A rövid számmal akkor is utolérhetők a kollégák, ha külföldön tartózkodnak. A hívásdíj a hívó számára ebben az esetben is ingyenes, míg a hívott fél a Vodafone World barangolás tarifában meghatározott díjakat fizeti.

A beszédhívások mellett SMS küldése is lehetséges a vállalaton belüli rövid számok között.

Hangposta

A hangpostafiókba érkező üzenetekről értesítést kap a szerződő a mobiltelefonjára, és bárhonnan meg is hallgathatja azokat.

Hívásátadás

Ez esetben összekapcsolható két, folyamatban lévő hívás, majd – ha már mindkét féllel minden lényeges kérdést megbeszélt – ki lehet lépni a beszélgetésből.

Konferenciabeszélgetés

Ezzel a szolgáltatással maximum öt hívás összekapcsolható. A konferenciabeszélgetés – a rövid számon is elérhető munkatársai számára – a Wireless Office hálózaton belül ingyenes.

Mobile attendant

A Mobile attendant PC-s kiegészítő csomag segítségével a felhasználók jól áttekinthető grafikus felületen tudják kezelni a hívásaikat és a mobiltelefon egyéb szolgáltatásait, beleértve a hálózati funkciókat (hívásátadás, konferenciabeszélgetés, hívásátirányítás), SMS-küldést és -fogadást, valamint a kapcsolatok és telefonkönyvek menedzselését is.

Az alkalmazás működéséhez adatkapcsolatra van szükség a mobiltelefon és a számítógép között, amely lehet USB kábel, illetve Bluetooth összeköttetés.

Matáv – cégtörténet

* 1989. december 31-én a Magyar Posta három részre szakadt. Létrejött az önálló postai, műsorszóró és távközlési vállalat, s ezzel megkezdődött a hírközlési szektor újrastrukturálásának folyamata. 1991. december 31-én megalakult a Matáv Magyar Távközlési Rt. * 1993. július 1-jén hatályba lépett a távközlési törvény, amely a szolgáltatásokat két kategóriába sorolta: koncessziós szolgáltatásnak minősítette a közcélú távbeszélő-, a mobiltelefon-, valamint a közcélú személyhívó-szolgáltatást. A törvényi háttér megteremtésével lehetőség nyílt a Matáv privatizációs tenderének kiírására. * Az 1993. december 22-én megkötött szerződések értelmében a Deutsche Telekom és az Ameritech International távközlési vállalatokból álló MagyarCom konzorcium az alaptőke 30,29%-ának tulajdonosává vált. * 1994 februárjában kihirdették a területi koncessziós pályázat eredményét. A Matáv koncessziós szolgáltatási területe 36 primer körzetre terjed ki, ezekben helyi távbeszélő-szolgáltatást nyújt a vállalat. AMatáv koncessziós szolgáltatási területe Magyarország területének mintegy 70%-át és a lakosság 72%-át fedi le. * A Matáv privatizációjának második fordulójában a MagyarCom a Matáv többségi tulajdonosává vált. * 1997. november 14-én Budapesten és New Yorkban egyidejűleg megkezdődött a Matáv-részvények kereskedése. A magánosítás harmadik lépéseként a vállalat részvényeinek 26%-át hozták forgalomba, ez volt az addigi legnagyobb magyarországi részvényjegyzés. Ezzel a Matáv lett az első közép-európai cég, amelynek papírjait a New York-i tőzsdén jegyzik. * 1999 tavaszán az ÁPV Rt. értékesítette a magyar állam utolsó, 5,75%-os részvénycsomagját. Az állam továbbra is rendelkezik az Arany Részvénnyel. * 2000. július 3-án bejelentették, hogy a Deutsche Telekom matávbeli tulajdona 59,53%-ra növekedett, a fennmaradó 40,47% közkézhányad, míg az Arany Részvény a magyar állam tulajdonát képezi. * A Matáv 2001 decemberében megszerezte a Westel és a Westel 0660 fennmaradó 49%-át. AWestel kiváló működése, valamint a mobilüzletág növekvő súlya jelentős hozzájárulás a Matáv Csoport sikerességéhez. * A 2002 januárjától bevezetett új struktúra a Matáv Csoport négy stratégiai területére épült, és ez a négy üzleti terület képezte a működés alapját (Lakossági Szolgáltatások, Üzleti Megoldások, Internet, Mobil). * A Matáv Igazgatósága 2004 márciusában döntött arról, hogy a Westel nevet vált, és csatlakozik a világ egyik vezető mobilmárkájához, a T-Mobile-hoz. A társaság hivatalos neve 2004 májusától T-Mobile Magyarország Rt. lett, és változatlanul a Matáv Csoport 100%-os tulajdonú tagvállalata. * Magyar Telekom * A T-Mobile tavaly nyári átnevezése után a Matáv Csoport többi üzletágát is átnevezték az elmúlt hetekben. A Matáv neve Magyar Telekomra változott. * A Matáv Lakossági Szolgáltatások Üzletágából T-Com lesz, az Axelero a T-Online nevet kapja. A Matáv Üzleti Szolgáltatások Üzletág a T-Systems, a MatávKábel TV pedig a T-Kábel névre hallgat ezentúl.

A T-Mobile történet

* T-Mobile International a világ egyik vezető vállalata a mobilkommunikáció területén, amely T-Mobile néven Németországban, Nagy-Britanniában, az Egyesült Államokban, Hollandiában, Horvátországban, Ausztriában, Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon nyújt mobilszolgáltatást. * A 2004. május 3-ától T-Mobile Magyarország Távközlési Részvénytársaság néven működő vezető mobilcég alapító okiratát (még Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt. néven) 1993. október 27-én írták a tulajdonosok, azaz a Matáv (45,9%), a US West (44,1%) és a Westel Rádiótelefon Kft. (10,0%). * 1996: Amobilszolgáltatók közül elsőként a Westel indított útjára kedvezményes telefonvásárlási akciót. Ennek köszönhetően jelentősen – 12 nap leforgása alatt több mint 50 ezerrel – bővült az ügyfélkör, az előfizetők száma már szeptemberre elérte a 200 ezret. * 2000: Az év elején a Westel csökkentette a havidíjakat, és több kedvezményt vezetett be (csoportos kedvezmény, díjmentes konferenciahívás, aszinkron adat- és faxszolgáltatás, Westel 30-as számlázás). A cég jelentős eredményt könyvelhetett el, amikor a szigorú előminősítést követően az Európai Minőségi Díj döntőse lett. Ebben az évben a Westel elsőként indította be a WAP-szolgáltatást, majd az internetes on-line ügyfélszolgálatot. * A Westel Mobil Távközlési Rt. 2001 decemberében elnyerte a Deutsche Telekom legkiemelkedőbb leányvállalatának járó "Top Team Award" díjat. * A Westel 2002. áprilisban a világ GSM-szolgáltatói közül elsőként indított el teljes körű MMS-szolgáltatást, így a westelesek arra alkalmas mobiltelefonnal akár színes fényképeket és hangokat is küldhettek. * 2004: A Westel felvette a T-Mobile nevet. A társaság hivatalos neve 2004. május 3-ától T-Mobile Magyarország Távközlési Részvénytársaság. * 2005 első negyedévében a cég ügyfeleinek száma meghaladta a 4 millió 31 ezret. * A T-Mobile 2005-ben az év legjobb munkahelye elismerést vívta ki.

Az információ hatalom

* Az ember ősidők óta informálódni akar, az információ birtoklása, megszerzése ugyanis mások előtt előnyt, hatalmat, jobb pozíciót, esélyeket jelenthet. De információra van szükség akkor is, ha egyszerűen csak élni, boldogulni akarunk. * A kommunikáció révén a világról olyan információhoz is hozzájuthatunk, amelyet nem mi magunk közvetlenül észlelünk. Tudomást szerezhetünk például tőlünk távol lévő vagy számunkra nem érzékelhető dolgokról. Kitágul tehát a világ, s miközben megismerhetjük mások gondolatait és közölhetjük a magunkét, megsokszorozódnak lehetőségeink és képességeink. * Az információ megszerzésének, tárolásának és továbbításának, a távollévőkkel való kommunikációnak az eszközei óriási mértékben fejlődtek az emberiség történelme során. Ötletes eljárások és megoldások hosszú sorát találta ki az ember, amíg eljutott a postakocsitól a postagalambon, a morzetávírón, majd a telefonon át a távközlési műholdakig és a kontinenseket behálózó, sőt azokat a tenger alatt összekötő fényvezető szálakig. * Alexander Graham Bell a telefon 1847-es feltalálásakor nem is sejthette, hogy ügyes kis szerkezete milyen mértékben változtatja meg az ember lehetőségeit.

A Vodafone-történet

* A Vodafone fennállásának közel 20 éve során részvényeinek tőzsdei összértékét tekintve Európa legnagyobb vállalatává és a világ legnagyobb távközlési vállalatává vált. A Vodafone Magyarország Rt. 1999. július 7-én nyerte el a koncessziót magyarországi mobilrádiótelefon-hálózat kiépítésére. * Saját hálózatán keresztül, valamint a két másik szolgáltatóval kötött Nemzeti Roaming Megállapodásnak köszönhetően, a Vodafone már az első naptól kezdve a legteljesebb országos lefedettséget kínálja ügyfeleinek. * 2001 szeptemberében a Vodafone Magyarországon is bevezette Eurocall nevű szolgáltatását, amely egyszerű árstruktúrájának köszönhetően előre kiszámíthatóvá tette a nemzetközi hívások költségeit. * 2002: A Vodafone a hálózatán bevezetett GPRS, azaz csomagkapcsolt technológia segítségével rendkívül gyors és kedvező díjú átalánydíjas internet-hozzáférést biztosít havidíjas előfizetői számára. Ezzel Magyarországon először válik lehetővé, hogy a felhasználók éjjel-nappal, perc- és forgalmi díjak nélkül hozzáférjenek a világhálóhoz. * A Vodafone 2002-től a magyarországi GSM-szolgáltatók közül elsőként biztosította a lehetőséget arra, hogy harmadik generációs hálózaton is lehessen barangolni. * 2004. május 3-án bevezették az egységes Európa tarifáját. Az új tarifa az európai integráció szellemében egységesíti az európai uniós Vodafone-hálózatokba és az összes európai uniós vezetékes hálózatba, illetve Romániába indított hívások percdíját. Az ügyfelek bruttó 25 forintos percdíjért hívhatják az egyesült Európa, illetve Románia polgárait, és bruttó 25 forintért küldhetnek SMS-t hálózaton belül.

A Pannon GSM története

* A Pannon GSM Távközlési Rt. 1993 novemberében írta alá a koncessziós szerződést, 1994 márciusában kezdett szolgáltatni 900 MHz frenkvencián, a következő év végén pedig már az ország lakosságának 75 százaléka használhatta a Pannon GSM szolgáltatásait. * 1997 márciusában beindul a Pannon GSM-kötvények kereskedelme a budapesti értéktőzsdén. * 2000 júniusától a Pannon Praktikum-előfizetők külföldre utazva is használhatják telefonjukat, vagyis roamingolhatnak. * 2001 szeptemberben SMS Chat néven új szolgáltatás válik elérhetővé, mellyel az internetes chatoldalak mintájára a mobil-előfizetők is cseveghetnek egymással. * 2002 februárban a magyar hatóságok jóváhagyásával a Pannon GSM részvényeinek 100%-a a Telenor tulajdonába kerül. * 2003-ban Magyarországon elsőként kínálnak a 10-70 főt foglalkoztató vállalkozásoknak olyan innovatív telefonhálózati megoldást, amely a hagyományos rendszerek funkcióit a mobiltelefon előnyeivel és képességeivel ötvözi. A MobiTrend névre keresztelt szolgáltatás alapvető áttörést jelent a hatékony kommunikációs megoldásokat kereső szervezetek számára. * A társaság 2004 decemberében megszerezte a legértékesebb harmadik generációs licencet, és megkezdte a harmadik generációs (UMTS rendszerű) mobiltelefon-hálózat első szakaszának kiépítését 2005 januárjában. * A Pannon GSM részvényeinek 100%-os tulajdonosa a norvég Telenor Mobile. * 2004 végén a Pannon GSM előfizetőinek száma 2 960 000 fő

Figyelem! Kérjük, az értelmezésénél a megjelenés időpontját (2005. június 1.) vegye figyelembe!