Az internetes oldalak egyik legfontosabb mércéje, hogy hány látogató kattint rá egységnyi idő alatt. A népszerűség egyrészt mutatja a cég iránti érdeklődést, valamint meghatározza az oldalra feltett hirdetések értékét.
Az év elején indult el a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet Webaudit elnevezésű szolgáltatása. A Webaudit becsléstől és önbevallástól független látogatottsági statisztikát ad a magyar tartalomszolgáltatók weboldalairól. A hazai webauditálás fejlesztésében úttörő szerepet vállaló Medián egyébként 1997 óta üzemelteti kísérleti webaudit-szolgáltatását. A méréshez a piackutató oldalanként egyedi mérőkódot állít elő, ami nem más, mint egy HTML programrészlet. Ezt a kódot a website tulajdonosa beilleszti az auditálni kívánt oldalakba, és ennek alapján számlálja az oldalak letöltését és az oda látogatók számát a Webaudit szoftver. A mérési rendszer – ami mind technikailag, mind terminológiailag megfelel a nemzetközi gyakorlatnak – az előző egy napról, egy és két hétről, valamint az előző egy hónapról készít statisztikákat. Az auditált adatokat a Medián honlapján (www.median.hu) helyezték el, ami szerint múlt hétfőn például az Index on-line napilapnak és portálnak 31 878 látogatója volt.
A másik webauditálási lehetőség a Magyar Internet-Audit Tanácsé (MIAT, http://www.miat.org). Ennek tagjai május 15-én fogadták el szabványukat. Ez a weboldalak látogatottsági adatainak auditálására vonatkozó definíciókat és eljárásokat tartalmazza. A két szervezet mérési módszerei – Novák Péter, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) Internet Tagozata vezetőjének egy májusi nyilatkozata szerint – nagyban eltérnek egymástól. Az MRSZ szabványválasztásának alapja az, hogy a mérőrendszerben ne maradjanak "kiskapuk". Az Internet Tagozatban azt is figyelik, mennyit költenek on-line reklámra a cégek a magyar piacon. A szabvány elfogadását követően, júniusban beindult maga az internetaudit szolgáltatás is a MIAT egyik tagszervezeténél, a nyomtatott kiadványok példányszámait mérő Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetségnél. A MIAT szerint az auditálással a világhálós társadalom elhárította a nagy összegű reklámkiadások internetbe áramlásának egyik fő akadályát. A Medián WebAudit rendszere 1999 őszétől szintén a nemzetközi IFABC szabványának megfelelő adatokat szolgáltat.