Nyitott szemmel és füllel
Az @Home tanult a múltból – mondta Jacqueline Russo, az Excite@Home szóvivője, és sokkal éberebben figyel, szolgáltatásait a McAfee védelmi programokat gyártó cég által működtetett biztonsági weblappal bővítette. "Folyamatosan nyitva tartjuk a szemünket és fülünket" – közölte.A szolgáltatók további problémája: a felhasználók körében nagyon népszerűvé váltak a személyi biztonságról gondoskodó tűzfalak. Számos szoftver ezek közül minden apró ping- vagy portkéréskor figyelmeztetést ad, ezáltal a PC előtt ülő emberek paranoiddá váltak, folyamatosan úgy vélik, számítógépük támadás alatt áll."Ezek a programok az utóbbi hat-nyolc hétben terjedtek el igazán, amint egyre több ember nézett körül, s keresett biztonságot nyújtó megoldásokat – nyilatkozta Curtis Benton, a Flashcom Communications, Inc. DSL-hálózati internetszolgáltató vállalati hálózati műveletekért felelős menedzsere. – Az emberek túl sokat aggódnak biztonságuk miatt, és könnyen meggyőzhetők, hogy bármi, ami fel akarja venni a kapcsolatot számítógépükkel, egy rosszindulatú személytől származik." Ennek eredményeképpen a szolgáltatóknak a február 7. és 9. között lezajlott DoS támadásokhoz hasonlítható e-mail áradattal kell megküzdeniük.Reklamációhalom
"Külön embert alkalmazunk a reklamációhalom feldolgozására, aki csak a probléma súlyosságának megállapításával foglalkozik – magyarázta a Time Warner internetszolgáltató névtelenséget kérő rendszeradminisztrátora. – Nehéz lenne megválaszolni minden egyes panaszt, különösen, amikor az emberek mindennap elküldik a BlackICE logfile-okat, és több ezer ilyen felhasználónk van."A legnépszerűbb honlapokat érintő támadást követő hetekben a személyi tűzfalakat árusító Network ICE, Inc. BlackICE nevezetű programja iránti érdeklődés robbanásszerűen, 30-50 százalékkal nőtt. A rivális Zone Labs, a ZoneAlarm nevű ingyenes tűzfalprogram kifejlesztője 400 000 letöltést regisztrált az elmúlt hetekben. A Network ICE vezérigazgatója, Greg Gilliom elismerte, hogy a személyitűzfal-riadók tömegét tudja generálni: "A szolgáltatók problémája, hogy nincs idejük minden felhasználónál a "script kiddie"-k próbálkozásaival foglalkozni." A BlackICE következő változata világosan közölni fogja a felhasználóval, ha blokkolt egy, a számítógép felé irányuló behatolási próbálkozást, és naplózni fogja az esetet.Gilliom hangsúlyozta, hogy a szolgáltatóknak mindent meg kellene tenniük ügyfeleik és saját biztonságuk összehangolásának érdekében. "Tárgyalásokat folytatunk több olyan internetszolgáltatóval, amelyek úgy vélik, kifogytak a biztonsági lehetőségekből. A felhasználóknak 3-5 dollár díjat számítanának fel, s később, amikor mindenki foglalkozna a biztonsággal, a szolgáltatás részévé tennék."Biztonság: dönthet az ügyfél?
Ez azt jelentené, hogy a szolgáltatók a biztonságot a felhasználóik igényeihez szabhatják – mondta Shawn Dainas, a Pacific Bell internetszolgáltató szóvivője. – "A fogyasztók dönthetnek, ha nagyobb biztonságra vágynak. Mint a való világban is, az embereknek különböző biztonsági igényeik lehetnek – számos közülük csak névleges biztonságra vágyik, mások meg kutyára."Időközben is van tennivaló, a felhasználók nem várhatják, hogy a szolgáltatók hozzájuk jöjjenek – mondta David Davidson omahai szoftverfejlesztő. – "Ne tekintsd természetesnek a biztonságot, tanulj, és védd meg magad!"