Kizárólagos hatáskör
Anélkül, hogy a hatáskör fogalmának meghatározásában elmélyülnénk, fontos megjegyeznünk, hogy ez a jogintézmény az egymással hierarchikus viszonyban lévő szervezeti egységek döntési jogosultságának az elhatárolására szolgál. A kizárólagos hatáskör azokat a kérdéseket állapítja meg, amelyekben más szerv nem határozhat. Ez azt is jelenti, hogy minden más kérdésben dönthet egyéb egység, de azokat a létesítő okirat akár a legfőbb szervhez is utalhatja. A kizárólagos hatáskör tulajdonképpen a legfőbb szerv döntési jogosultságának minimumát határozza meg. Gyakorlatilag tehát – leginkább – az operatív döntéshozó szerv (ügyvezetés) határozati jogosultságának korlátozásáról van szó. Éppen erre tekintettel a legfőbb szerv kizárólagos hatáskörébe tartozó kérdéseket az operatív döntéshozatal szabályainál tárgyaljuk.
Közkereseti és betéti társaság
Ennek során a legfontosabb feltárandó terület maga a szavazás menete, illetve a szavazati arányok meghatározása, de – amennyiben a Gt. alapján ez szükséges – egyes speciális rendelkezésekre is felhívjuk a figyelmet. Ugyanakkor nem térünk ki – a határozathozatallal összefüggő, de korábban már tárgyalt – kérdésekre.
Egyszerű és minősített többség
A szavazati arányokra vonatkozó előírások vizsgálata előtt tisztázni kell két fogalmat: az egyszerű és a minősített többség fogalmát. Alapvető nehézséget jelent, hogy ezeket a fogalmakat valójában jogszabály nem definiálja, a meghatározásokat a gyakorlat és a jogi logika tölti meg tartalommal.
Egyszerű szótöbbség
Az egyszerű szótöbbség jelentheti a megjelentek felének többségét, de az összes szavazásra jogosult több mint felét is. Egyes nézetek szerint pedig csupán azt, hogy az "igen" szavazatok száma meghaladja a "nem" szavazatok számát. A Gt. szellemisége alapján – véleményünk szerint – a szavazati arányt a megjelentekhez kell viszonyítani.
Minősített többség
Minősített többség a fentiektől eltérő – általában a szavazásra jogosultakat alapul vevő és magasabb küszöböt előíró – arány, például a kétharmados vagy a háromnegyedes többség.
Eltérés az általános szabálytól
A Gt. a szavazati megoszlás általános szabályaként az egyszerű szótöbbséget állapítja meg. Ugyanakkor ettől két irányban is enged eltérést. Egyfelől maga a Gt. is megállapíthat különböző – például háromnegyedes – szavazati arányt, de a létesítő okirat is rendelkezhet másként, természetesen magasabb arányt megállapítva [Gt. 19. §-ának (1) bekezdése].
Az érintett tag kizárása
A fentiekhez hasonlóan, valamennyi társasági formánál érvényesülő szabály a határozat meghozatalában érintett tag vagy részvényes kizárása a döntéshozatalból. A Gt. azt a tagot tekinti érintettnek, akit a határozat a kötelezettség vagy a felelősség alól mentesít, illetve a gazdasági társaság rovására másfajta előnyben részesít. Szintén ebbe a körbe sorolja a Gt. azokat a tagokat is, akikkel a határozat alapján a társaság szerződést köt, vagy akik ellen pert indít [Gt. 18. §-ának (5) bekezdése].
A szavazati arány megállapítása
Ahogy azt már korábban is tapasztalhattuk, az egyszerűbb szervezetű cégeknél – így a közkereseti és a betéti társaság esetében is – a Gt. mellőzi a működés részletes szabályozását. Korábban jeleztük, hogy amennyiben ezek a társaságok a törvényi formánál kötöttebb, bonyolultabb megoldást választanak, például a tagok gyűlése helyett taggyűlést hoznak létre, azt a létesítő okiratban tehetik meg, de ebben az esetben a társasági szerződésnek tartalmaznia kell a határozathozatal eljárási rendjének a szabályait [Gt. 89. §-ának (1) bekezdése].
A szavazati arány megállapításánál a Gt. a társaság tagjainak számát veszi alapul, valamennyi tagnak azonos mértékű szavazatot biztosítva. Lehetővé teszi ugyanakkor, hogy a tagok más módon – általában a vagyoni hozzájárulás arányában – állapítsák meg, hogy a tagok hány szavazattal rendelkeznek, de ekkor is legalább egy szavazat minden tagot megillet [Gt. 89. §-ának (3) bekezdése].
Annak ellenére, hogy a Gt. az általános rendelkezéseknél nem határozza meg, hogy az egyszerű szótöbbség mihez viszonyítandó, a tárgyalt cégformák esetében kimondja, hogy azt a leadható öszszes szavazatszámhoz kell viszonyítani.
Természetesen szigorúbb irányban itt is van lehetőség eltérésre. Maga a Gt. is megjelöli azokat a kérdéseket, amelyekben az összes szavazat háromnegyede vagy egyhangú döntés szükséges [Gt. 89. §-ának (4) bekezdése]. Így például a társasági szerződés módosítása vagy a szokásos üzleti tevékenységbe nem tartozó ügyekben a határozat csak egyhangú döntés esetén tekinthető elfogadottnak [Gt. 89. §-ának (5) bekezdése]. Ilyen szigorító szabályokat a társasági szerződés is rögzíthet [Gt. 89. §-ának (4) bekezdése].
A közkereseti társaságra vonatkozó fenti szabályok a betéti társaságra is érvényesek [Gt. 101. §-ának (3) bekezdése].
Korlátolt felelősségű társaság
A korlátolt felelősségű társaság taggyűlésének határozathozatali rendjét a Gt. részletes szabályokkal megállapított keretein belül a társaság viszonylag szabadon határozza meg.
Kötelező és lehetséges elemek a társasági szerződésben
Egyes kérdéseket kötelezően kell szabályozni a társasági szerződésben, míg másokat csak szükség esetén, de akkor feltétlenül. Az előbbi körbe tartozik egyebek mellett a szavazati jog mértékének megállapítása [Gt. 123. § (1) bekezdésének c) pontja].
A társaság tagjai ezzel szemben szabadon döntenek arról, hogy rendelkeznek-e a társasági szerződésben
- a taggyűlés feljogosításáról pótbefizetés előírására és feltételeinek meghatározásáról;
- a határozatképesség szabályozásáról és a határozathozatal módjáról;
- a taggyűlésnek a székhelyen kívüli helyre történő összehívásának szabályozásáról, valamint az ülésen kívül történő határozathozatal határidejéről;
- azon értékhatár megjelöléséről, amely ügylet tekintetében a döntés a taggyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozik [Gt. 123. § (2) bekezdésének c), i), j) és k) ponjai].
Jegyzőkönyv és határozatok könyve
A tagok jogainak fokozott biztosítását jelenti és egyúttal az ellenőrzés és a törvényességi felügyelet gyakorlásának eszköze is a Gt.-nek az a rendelkezése, amely kötelező jelleggel írja elő a taggyűlésről jegyzőkönyv készítését. A taggyűlésen hozott határozatokat ezenkívül kötelezően be kell vezetni a határozatok könyvébe [Gt. 155. §-ának (1) és (4) bekezdése].
Szavazati arányok
A legjelentősebb kérdések elfogadásához szükséges minimális szavazatszámot a Gt. rendezi, ettől eltérni nem lehet, a társasági szerződés azonban bevonhat egyéb kérdéseket is a minősített többséget vagy egyhangú szavazatot igénylő körbe [Gt. 123. § (2) bekezdésének i) pontja].
Kötelező egyhangúság
A Gt. egyhangú döntést ír elő, ha a taggyűlés határozatában növelni kívánja a tagok társasági szerződésben foglalt kötelezettségeit, vagy azok mellett újabbak megállapításáról rendelkezik, és akkor is, ha a határozat elfogadásának célja a valamely tagot megillető külön jog csorbítása [Gt. 160. §-a].
Háromnegyedes szótöbbség
Háromnegyedes szótöbbség szükséges a társasági szerződés módosításához, valamint a társaság megszűnésének elhatározásához [Gt. 159. §-ának (1) bekezdése és 168. §-a].
Határozat taggyűlésen kívül
A korlátolt felelősségű társaság esetében a Gt. a határozathozatal különleges formáját is lehetővé teszi. A tagok bármely kérdésben taggyűlés tartása nélkül is határozhatnak.
Az ülésen kívüli határozathozatali eljárás rendjét a Gt. szabályozza. Az ilyen módon elfogadni javasolt határozat tervezetét írásban kell közölni a tagokkal. A tagok számára nyolc napot, vagy a társasági szerződésben megállapított más időtartamú határidőt kell szabni a szavazat leadására. Szavazni csak írásban lehet. A javaslat az utolsó szavazat beérkezését követő napon tekinthető elfogadottnak, azaz a határozat ekkor születik meg. Ebben az esetben a szavazás eredményéről a tagokat az utolsó szavazat beérkezését követő nyolc napon belül az ügyvezető írásban tájékoztatja [Gt. 154. §-ának (2) bekezdése].
Kötelező taggyűlés
Három esetben azonban kötelező a taggyűlés megtartása, ebből kettőt a Gt. konkrétan is meghatároz. Eszerint a számviteli törvény szerinti beszámoló elfogadásakor, továbbá az adózott eredmény felhasználásáról hozott határozat elfogadásakor a tagok taggyűlés tartása nélkül nem határozhatnak [Gt. 154. §-ának (1) bekezdése].
A harmadik eset egyértelműen nem jelölhető meg, hiszen amenynyiben bármelyik tag kéri, a taggyűlést össze kell hívni a határozattervezet megtárgyalására [Gt. 154. §-ának (3) bekezdése].
Felmerül a kérdés, hogy a taggyűlés kizárólagos hatáskörébe tartozó kérdésekben lehet-e taggyűlés tartása nélkül határozni. A Gt. csak a fent megjelölt eseteket emeli be a kötelezendően taggyűlésen megtárgyalandók közé. A többi határozat taggyűlésen kívüli elfogadása nem áll ellentétben a kizárólagos hatáskörrel, hiszen arról továbbra is a tagok összessége – tehát gyakorlatilag a taggyűlést alkotó grémium – határoz, csak ezekben az esetekben nem érvényesülnek a taggyűlésre vonatkozó rendelkezések.
Részvénytársaság
A részvénytársaság esetében a Gt. csupán a minősített többségű határozatok körét állapítja meg, egyébként a határozathozatali eljárás rendjét az alapító okiratban, vagy az alapszabályban kell szabályozni [Gt. 207. § (1) bekezdésének h) pontja].
Minősített többség
A minősített többség valamennyi esetben háromnegyedes többséget jelent, ám az egyes esetekben a viszonyítás alapja eltérő. A közgyűlés a határozati javaslatot elfogadó szavazatok legalább háromnegyedes többségével határoz az alapító okirat megállapításakor, a társaság átalakulásáról, jogutód nélküli megszűnéséről, működési formájának megváltoztatásáról, valamint az egyes részvénysorozatokhoz fűződő jogok megváltoztatásáról, továbbá az egyes részvényfajták, illetve részvényosztályok kialakításáról [Gt. 237. §-ának (1) bekezdése és 265. §-a].
A Gt. speciális rendelkezéseket állapít meg akkor, amikor részvénysorozathoz fűződő jogokat érint a javaslat (azokat hátrányosan változtatja meg). Ilyen döntés meghozatalához az érintett részvénysorozat részvényesei legalább háromnegyedes többségének előzetes hozzájárulása szükséges [Gt. 238. §-ának (1) bekezdése].
Ugyancsak a részvénysorozatok részvényesei háromnegyedes többségének előzetes hozzájárulása kell az alaptőke felemeléséhez, ha a részvénytársaság eltérő részvénysorozatba tartozó részvényeket hozott forgalomba [Gt. 249. §-ának (3) bekezdése]. Az előzetes hozzájárulás módját mindkét esetben az alapító okiratban kell rendezni. A Gt. a döntések jelentőségére tekintettel – az előzetes hozzájárulás során – felfüggeszti a részvényhez fűződő szavazati jog esetleges korlátozását vagy kizárását [Gt. 238. §-ának (1) bekezdése és 249. §-ának (3) bekezdése].
Az eddigiektől eltérő módon a Gt. a szavazatok egyenként legfeljebb egy százalékát képviselő részvényesek legalább háromnegyedes többségének előzetes hozzájárulásához köti a nyilvánosan működő részvénytársaság működési formájának megváltoztatását. Az előzetes hozzájárulás módját ebben az esetben is az alapító okiratban kell rendezni [Gt. 238. §-ának (2) bekezdése].
Közös vállalat
Egyszerű többség
A közös vállalat igazgatótanácsa esetében a Gt. általános jelleggel mondja ki, hogy a határozathozatal a jelen levő tagok szavazatainak egyszerű többségével történik. Ettől a rendelkezéstől egyfelől a Gt., másfelől – szigorúbb irányban – a létesítő okirat térhet el [Gt. 112. §-ának (1) bekezdése].
Háromnegyedes szótöbbség
A Gt. legalább háromnegyedes szótöbbség meglétét írja elő
- a vállalat belső szervezetének és irányítási, valamint ellenőrzési rendjének kialakításakor;
- a gazdálkodásra vonatkozó tervek jóváhagyásakor;
- a vállalat jogutód nélküli megszűnésének, átalakulásának elhatározásakor;
- a vállalathoz való csatlakozás elfogadása és a csatlakozó tag felelőssége korlátozásának elfogadásakor;
- a tagsági jog átruházásához való hozzájáruláskor;
- a társasági szerződés módosításánál;
- a tag kizárásának kezdeményezésénél [Gt. 109. § (2) bekezdésének a), b), f), g), h), l) és m) pontjai].
Határozathozatal ülésen kívül
A korlátolt felelősségű társaságnál már látott módon az igazgatótanács is határozhat ülés tartása nélkül [Gt. 113. §-ának (1) bekezdése]. Az előbbiekben tárgyalt megoldástól eltérő módon azonban itt nincs kizárt kérdés, valamennyi – az igazgatótanács hatáskörébe tartozó – ügy megtárgyalható ilyen módon. Az ülést azonban bármely tag kérelmére meg kell tartani [Gt. 113. §-ának (3) bekezdése].
A határozathozatal módja
A határozathozatal módja a korlátolt felelősségű társaságnál vázolt módon, tehát írásban feltett kérdéssel és írásban leadott szavazattal történik, a szavazatok leadási határidejére azonban – a törvény erejénél fogva – tizenöt napos határidőt kell tűzni. A szavazás eredményéről a tagokat az igazgató írásban tájékoztatja. Erre az utolsó szavazat beérkezését követően nyolc nap áll a rendelkezésére [Gt. 113. §-ának (2) bekezdése].
Egyesülés
A korábbiaktól eltérő módon az egyesülésre vonatkozó rendelkezések nem azonosak a közös vállalatra megállapított szabályokkal. Alapvető eltérés, hogy a szavazati jog mértékét a meghozandó határozat tartalmától függően kell megállapítani. A Gt. az összehangoló és az érdek-képviseleti tevékenység körében meghozandó, illetve a kiegészítő gazdálkodási tevékenység körében szükséges döntések esetében differenciál.
Összehangoló és érdek-képviseleti tevékenység
Az összehangoló és érdek-képviseleti tevékenység vonatkozásában a határozathozatalnál minden tagnak egy szavazata van, a társasági szerződés azonban egyes tagok javára többlet szavazati jogot állapíthat meg, azzal a korlátozással, hogy egyetlen tag sem juthat egyedül szavazattöbbséghez [Gt. 279. §-ának (1) bekezdése].
Kiegészítő gazdálkodási tevékenység
A kiegészítő gazdálkodási tevékenység körébe tartozó ügyekben a szavazati jog mértékét a vagyoni hozzájárulás aránya alapján, ennek hiányában egyenlő mértékben kell megállapítani [Gt. 279. §-ának (2) bekezdése].
Szintén ezt a módszert kell alkalmazni, ha a határozati javaslat az egyesülés jogutód nélküli megszűnésére, az egyesüléshez való csatlakozás elfogadására, a csatlakozó tag felelőssége korlátozásának elfogadására, a tag kizárásának kezdeményezésére irányul, vagy olyan szerződés megkötését vagy módosítását foglalja magában, amelynek értéke meghaladja a társasági szerződésben meghatározott mértéket, illetve ha a szerződést az egyesülés saját tagjával köti. Ez utóbbi fordulat alól a Gt. kivételt tesz, amennyiben a szerződés az egyesülés szokásos tevékenységére vonatkozik [Gt. 279. §-ának (2) bekezdése, 276. § (2) bekezdésének f), g), l) és m) pontjai].
Szavazatarányok
A Gt. meghatározott kérdésekben konkrét szavazati arányokat – egyhangúságot vagy háromnegyedes többséget – is megállapít.
Egyhangú döntés
Egyhangú döntés szükséges az egyesülés tárgyának, az egyes tagok szavazatai számának és a határozathozatal feltételeinek megváltoztatásához [Gt. 280. §-ának (1) bekezdése].
Háromnegyedes szótöbbség
Háromnegyedes szótöbbséget ír elő a Gt. az egyesülés jogutód nélküli megszűnésének, átalakulásának elhatározásához, új tag csatlakozásának elfogadásához és a tag kizárásának kezdeményezéséhez, továbbá a társasági szerződés más okból történő módosításához, ha a módosítás nem esik a Gt. 280. § (1) bekezdésének a hatálya alá [Gt. 280. §-ának (2) bekezdése].
Ugyancsak ez a szavazati arány szükséges akkor, ha az igazgatótanács a tagok saját gazdálkodásában végrehajtandó kötelezettségeinek megállapításáról határoz, feltéve hogy ahhoz az érintett tag hozzájárult [Gt. 281. §-a].
Döntés ülésen kívül
A Gt. a közös vállalatra vonatkozó szabályok szerint az egyesülés igazgatótanácsa számára is lehetővé teszi a határozathozatalt ülés tartása nélkül.
Egyszemélyes társaságok
A korlátolt felelősségű társaságnál (közhasznú társaságnál) és a részvénytársaságnál a Gt. ismeri az egyszemélyes társasági formát is. Ezekben az esetekben nem működik legfőbb szerv, ezért az ott tárgyalt döntéshozatali rendszer sem érvényesül. Az egyedüli tag önállóan dönt, működését valójában még a létesítő okirat sem korlátozza, hiszen azt bármikor megváltoztathatja.
Az operatív döntéseket ezeknek a társaságoknak az esetében is az ügyvezetés hozza meg, ezt a feladatot akár a tag által kijelölt személyek, akár maga a tag is elláthatja. Az ügyvezetés hatáskörébe eső határozathozatali eljárásra az általános szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
Taggyűlési határozat az ügyvezető megválasztásáról, díjazásáról
Jegyzőkönyv,
amely a Gulyás és Társa Kft. (a továbbiakban: társaság) 1998. január 18-án, a társaság hivatalos helyiségében megtartott taggyűléséről készült:
A társaság ügyvezetője a taggyűlés megnyitása után megállapítja, hogy valamennyi szavazati joggal rendelkező tag megjelent. Megállapítja továbbá, hogy a meghívókat a tagoknak szabályosan kézbesítették. A meghívóban szereplő napirenden túlmenően további napirendi javaslat nem érkezett, és a jelen levő tagok sem indítványozzák további kérdések napirendre tűzését.
Ezt követően a tagok tanácskoztak, és egyhangúan meghozták az alábbi határozatot:
6/1998. sz. határozatA taggyűlés Gulyás Gábor (Bábolna, 1949. július 5. anyja neve: Báthory Erzsébet) Dorog, Patak sor 4. szám alatti lakost megválasztja a társaság ügyvezetőjének. Az ügyvezető feladatait és hatáskörét a társasági szerződés 25-27. pontjai tartalmazzák.
A megválasztott ügyvezető havi 80 000 Ft díjazásban részesül.
Ez a határozat a határozatok könyvébe történő bejegyzés után válik érvényessé.
Több napirendi pont nem lévén, az ügyvezető a taggyűlést 10 órakor berekesztette.
K. m. f.Gulyás Julianna ügyvezető | Kovács Béla tag |
Taggyűlési határozat az ügyvezető visszahívásáról
Jegyzőkönyv,
amely a Gulyás és Társa Kft. (a továbbiakban: társaság) 1997. december 6-án, a társaság hivatalos helyiségében megtartott taggyűléséről készült:
A társaság ügyvezetője a taggyűlés megnyitása után megállapítja, hogy valamennyi szavazati joggal rendelkező tag megjelent. Megállapítja továbbá, hogy a meghívókat a tagoknak szabályosan kézbesítették. A meghívóban szereplő napirenden túlmenően további napirendi javaslat nem érkezett, és a jelen levő tagok sem indítványozzák további kérdések napirendre tűzését.
Ezt követően a tagok tanácskoztak, és egyhangúan meghozták az alábbi határozatot:
14/1997. sz. határozatA taggyűlés Gulyás Julianna Máriahalom, Templom u. 5. szám alatti lakost a mai nappal az ügyvezetői tisztségből visszahívja.
Indokolás:
Fent nevezettet a taggyűlés 8/1996. sz. határozatával 1996. február 1-jei hatállyal választotta meg ügyvezetőnek. Az azóta eltelt egy év alatt a társaság üzleti eredményei nem voltak kielégítőek, és ez nagymértékben a cég nem megfelelő vezetésével magyarázható. Emiatt a taggyűlés a társaság vezetését más személyre kívánja bízni, így Gulyás Juliannát az ügyvezetői tisztségből visszahívta.
Ez a határozat a határozatok könyvébe történő bejegyzés után válik érvényessé.
Több napirendi pont nem lévén, az ügyvezető a taggyűlést 13 órakor berekesztette.
K. m. f.
Gulyás Gábor ügyvezető | Kovács Béla tag |
Közgyűlési jegyzőkönyv
a SCHNEIDER Kereskedelmi Részvénytársaság rendkívüli közgyűléséről
A Közgyűlés időpontja: 1998. január 30. 11 óra
A Közgyűlés helye: a Társaság 1088 Budapest, Rákóczi út 72. sz. alatti székhelye
Jelen vannak:
Karl Schmidt | Schneider und Co. AG névre szóló részvényekkel rendelkező részvényes képviseletében meghatalmazással | 5100 szavazattal |
Tehetős Ferenc | Nagyker Kft. névre szóló részvényekkel rendelkező részvényes képviseletében törvényes képviselő, ügyvezető | 4900 szavazattal |
Az Igazgatóság tagjai:
Gazdag Tamás | a Társaság Igazgatóságának elnöke |
Ügyes János | a Társaság Igazgatóságának tagja, vezérigazgató |
Horst Winter | a Társaság Igazgatóságának tagja |
dr. Jogos József | ügyvéd, a Társaság jogi képviselője |
Ceruzásné Kis Jolán | jegyzőkönyvvezető |
A Közgyűlés megnyitása, ügyrendi kérdések
Az Alapító Okiratnak megfelelően az Igazgatóság Elnöke, Gazdag Tamás mint a Közgyűlés Elnöke köszönti a megjelenteket. Bejelenti továbbá, hogy a Közgyűlésen Ügyes János folyamatosan biztosítja, illetve ellátja a magyar-német, német-magyar tolmácsolást.
Az Elnök megnyitja a Közgyűlést, és a névre szóló részvényesekről készült Részvénykönyv, valamint a Jelenléti ív alapján megállapítja, hogy a képviselt részvények száma: 10 000 db, a Részvénykönyv által igazolt névre szóló részvény. Az Elnök előzetesen megvizsgálta a részvényesek képviseleti jogosultságát, és a törvényes képviseleti jog, illetve a meghatalmazás alapján megállapította, hogy a részvényesek 100%-a érvényesen képviselteti magát, a Közgyűlés határozatképes. A Közgyűlés jegyzőkönyvéhez csatolja a részvényesekről és a további meghívottakról készült Jelenléti ívet.
Az Elnök indítványozza a Közgyűlésnek, hogy válassza meg Ceruzásné Kis Jolánt jegyzőkönyvvezetőnek és szavazatszámlálónak.
A Közgyűlés 10 000 igen szavazattal, tartózkodás és ellenszavazat nélkül meghozta az
1/1998. számú Határozatát,amellyel Ceruzásné Kis Jolánt jegyzőkönyvvezetőnek és szavazatszámlálónak megválasztotta.Az Elnök bejelenti, hogy a törvényes rendelkezések szerint a jegyzőkönyvet két jelen lévő részvényes hitelesíti, a Társaság esetében ezért e kérdésben határozathozatali indítványt nem tesz. Határozatot hozni nem szükséges. A jegyzőkönyvet a Társaság két részvényesének jelen lévő képviselői hitelesítik.
A Közgyűlés Elnöke ismerteti az előzetesen meghirdetett javasolt napirendet:
Meghirdetett napirend:
- Felügyelőbizottsági tag választása
- Egyéb kérdések
Az Elnök rövid indokolás után indítványozza, hogy a meghirdetett 2. napirendi pont (egyéb kérdések) keretében a Közgyűlés vizsgálja felül az 1997. 01. 30-án tartott Közgyűlésen meghozott 46. számú Határozatát.
Az Elnök felkéri a Közgyűlést a napirenddel kapcsolatos további észrevételek előterjesztésére.
További észrevételek és indítványok hiányában, az Igazgatóság javaslata alapján az Elnök ezután indítványozza a Közgyűlésnek, hogy szavazzon az alábbi határozati javaslat elfogadásáról:
"2/1998. sz. Határozat
A Közgyűlés a meghirdetett napirendet elfogadja azzal, hogy az "Egyéb kérdések" körében megtárgyalja az 1997. 01. 30-i Közgyűlésen meghozott 46. sz. határozat felülvizsgálatát."A szavazatszámlálás eredménye: A Közgyűlés 10 000 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül egyhangúlag elfogadja a javaslatot 2/1998. számú Határozatként.
A Közgyűlés rátér az egyes napirendi pontok megtárgyalására.
1. napirendi pont
Az Elnök az Igazgatóság előterjesztése alapján tájékoztatja a Közgyűlést, hogy Helmut Klein felügyelőbizottsági tag megbízatása 1998. 01. 31-én lejár, ezért az Igazgatóság javasolja Helmut Klein felügyelőbizottsági taggá történő újraválasztását 1998. 02. 01-jétől kezdődően 3 éves időtartamra.
Ezután az Elnök felkéri a Közgyűlést, hogy szavazzon az alábbi határozati javaslat elfogadásáról:
"3/1998. sz. HatározatA Közgyűlés 1998. 02. 01-jétől 3 éves időtartamra Helmut Klein D-81114 Gerlingen, Goethe Platz 4. sz. alatti lakost a Felügyelőbizottság tagjává újraválasztja."A szavazatszámlálás eredménye: a Közgyűlés 10 000 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül egyhangúlag elfogadta a határozati javaslatot 3/1998. számú Határozatként.
2. napirendi pont
Az Elnök előadja, hogy a Közgyűlés által ismeretes az 1997. 01. 30-i Közgyűlésen meghozott 46. számú Határozat tartalma, amely kötelezte az igazgatóságot, hogy a Társaság részvényeit összevont címletű részvényként adják ki legkésőbb 1997. 12. 31-éig. Az Igazgatóság előterjesztése alapján az Elnök tájékoztatja a Közgyűlést, hogy a Társaságnál 1997. 11. 15-én bekövetkezett alaptőke-emeléssel összefüggésben, ill. költségkímélési szempontokból szükséges volna a 46. számú Határozat felülvizsgálata és hatályának a tőkeemelés során kibocsátott új részvényekre történő kiterjesztése azzal, hogy a tőkeemelés cégbírósági bejegyzéséig az Igazgatóság mentesüljön a kötelezettsége alól.
Tekintettel arra, hogy a napirendi ponthoz a Közgyűlés részéről észrevétel nem volt, az Elnök javasolja, hogy a Közgyűlés szavazzon az alábbi határozati javaslat elfogadásáról:
"4/1998. számú HatározatA Közgyűlés az 1997. 01. 30-i, 46. számú Határozatát továbbra is hatályban tartja, de a bekövetkezett tőkeemeléssel összefüggő költségkímélési szempontokból, a Közgyűlés, a bekövetkezett tőkeemelés cégbírósági bejegyzését követő megfelelő újabb határozatáig az Igazgatóságot mentesíti a 46. számú Határozat végrehajtása alól."A szavazatszámlálás eredménye: A Közgyűlés 10 000 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül egyhangúlag elfogadta a határozati javaslatot 4/1998. számú Határozatként.
A Közgyűlés Elnöke megköszöni a jelenlétet, a Közgyűlésen való részvételt, majd berekeszti a Közgyűlést.
Karl Schmidt úr kijelenti, hogy az ülésen történt magyar-német tolmácsolás alapján a jegyzőkönyvet értelmezte, megértette és azt az elhangzottaknak mindenben megfelelő jegyzőkönyvként hitelesíti.
Jegyzőkönyv lezárva 12 órakor.
K. m. f.Gazdag Tamás Közgyűlés elnöke |
Ceruzásné Kis Jolán Jegyzőkönyvvezető |
Schneider und Co. AG Hitelesítő, részvényes képviseletében Karl Schmidt |
Nagyker Kft. Hitelesítő, részvényes képviseletében Tehetős Ferenc |
Ellenjegyezte: